Nu e un secret pentru nimeni faptul că vârful de sezon în ceea ce privește evenimentele private – în special nunți și botezuri – este între Paști și postul Crăciunului. Desigur, rezervările vin și în afara acestor perioade, însă sunt mai puține și, de obicei, de anvergură mai mică. Ceea ce le oferă proprietarilor de restaurante și săli de evenimente un moment de respiro, de introspecție, de planificare. Iată-ne ajunși, așadar, în perioada în care tragem linie și facem bilanțul. Alegem oamenii cu care vrem să continuăm și alături de care începem pregătirile pentru următorul sezon de evenimente, ce va debuta nu mai târziu de Revelion. Este acea petrecere de tip pitch, tease dacă vreți, în cadrul căreia restaurantul are ocazia să arate cu ce își va îmbia oaspeții începând cu noul an.
Cum facem această trecere? Simplu! Ne uităm la feedback-ul primit peste an despre atitudinea și profesionalismul ospătarilor, dar și pentru preparatele incluse în meniuri – atât cel standard, cât și de evenimente. Între timp, chef-ul va căuta să se dezvolte: va învăța noi tehnici de gătit, va merge la cursuri și masterclass-uri în cadrul cărora va schimba idei cu ceilalți bucătari, va testa noi rețete și tipuri de garnituri. Contrar miturilor potrivit cărora bucătarii nu ar trebui să vorbească între ei pentru a nu li se fura ideile, tocmai aceste schimburi de experiență și dezbateri ne ajută să ne dezvoltăm, să ne autodepășim, să inovăm. Pentru că, oricât ne-am strădui, mâncarea nu poate fi replicată de la un restaurant la altul, sunt prea multe variabile în acest domeniu, iar diferența o face tocmai iscusința bucătarului și „setea” lui de cunoaștere, de evoluție. Ori, cu cât avem parte de mai mulți bucătari buni, cu atât vom reuși, împreună, să ridicăm bucătăria românească pe culmi din ce în ce mai înalte, să atragem mai mulți turiști, să dezvoltăm dorința oamenilor de a mânca în oraș și, implicit, de a ne crește și nouă, ca chefi și restaurante deopotrivă, atât veniturile, cât și statutul. Tot în ceea ce privește dezvoltarea personalului, trebuie luați în calcul și ospătarii. Recomand cu tărie să fie instruiți astfel încât să știe nu doar să vorbească frumos, dar mai ales să „vândă” noul meniu, pregătit cu atâta dăruire.
De obicei, tot în această perioadă se schimbă nu doar meniurile, dar și vesela și fețele de masă, pentru a da un aer proaspăt restaurantului și pentru a transmite un mesaj subliminal clienților vechi, care ne dorim să nu se simtă plictisiți și să revină. Iar toate acestea de mai sus trebuie puse la punct până la jumătatea lunii martie, când se organizează deschiderea oficială a noului sezon. Pregătim pentru atunci, atât meniurile de degustare, cât și prezentarea pachetelor de evenimente. Iar din acel moment, dacă toate sunt puse la punct așa cum trebuie, caietul de rezervări ar trebui să se umple cât ai spune „nuntă”.
Poftă de viață bună să ai și un an așa cum îți dorești!