Deoarece se pare că o nouă tendință alimentară apare în fiecare săptămână, poate fi greu să se țină evidența celor mai bune preparate care pot fi încercate. Unele tendințe de mâncare vin și pleacă, dar multe dintre ele își păstrează un loc în meniu și în meniurile de evenimente.
Dacă sunteți curioși să știți ce tendințe alimentare se așteaptă de la anul care vine, iată cele despre care credem că vor rămâne:
Transparență
Acum, mai mult ca oricând, oamenii doresc să știe de unde provine mâncarea lor, cum sunt preparate și impactul pe scară mare și mică pe care îl poate avea. Condusă de generațiile mai tinere, această căutare a durabilității și a reducerii efectelor pe care consumul nostru le are asupra planetei se va exprima prin transparență între consumatori și lanțurile de aprovizionare.
Se va vorbi și despre mâncare locală și o mai bună comunicare între companii și clienții acestora. Toate acestea pot fi exprimate prin agricultura urbană, agricultura regenerativă și chiar printr-o încercare de a ne recupera hrana.
Inflația
Cuvântul pe buzele tuturor la sfârșitul anului este inflația. Prețurile actuale de la magazin vă vor face probabil să vă gândiți săptămânal ceea ce cumpărați și vă vor permite să inovați în bucătărie cu opțiuni mai accesibile. Gândiți-vă la o mai bună utilizare a produselor neperisabile, a conservelor și a altor ingrediente mai ieftine, care vor juca un rol mai proeminent în rețetele dvs.
Mai mult fără carne
Alimentele pe bază de plante nu mai sunt văzute doar ca o „alternativă”, ci ca ingrediente în sine. În 2023, se vor pune în lumină mâncărurile și ingredientele vegetariene, tratându-le exact în același mod în bucătărie ca și proteinele din carne.
Ciuperci
Urcușul spectaculos al ciupercilor ca ingredient prezentat în rețete va continua și anul viitor. Din ce în ce mai multe restaurante le includ în meniurile lor pentru aroma lor bogată de umami (cunoscută ca al cincilea gust de bază), impactul redus asupra mediului și, de asemenea, costul redus.
Extinderea pe mâncarea locală
Curiozitatea consumatorilor de a afla mai multe despre proveniența alimentelor lor va împinge piața să inoveze pentru a oferi produse „locale” de calitate, fără compromisuri. Există multe exemple de inițiative, cum ar fi producția de legume de iarnă, munca fermierilor inovatori sau chiar lista tot mai mare de inițiative în agricultură urbană.
Social media și bucătăria fusion
Odată cu tendința de apropiere mai apropiată de alimente, rețelele sociale ne vor deschide ochii către rețete din întreaga lume. Căutarea celor două tendințe ne va aduce rețete frumoase inspirate de fuziune și o dorință de a descoperi noi produse.
Noul picant
Această dorință de descoperire ne va conduce la lărgirea orizontului în ceea ce privește ardeiul și condimentele. Popularitatea ardeiului iute în ultimii ani a apărut în orice, de la miere la arome de chipsuri de cartofi.
Pasiunea de băuturi
Impulsat de creșterea vertiginoasă a băuturilor nealcoolice, este de așteptat un interes tot mai mare pentru alte băuturi puțin cunoscute. Ceaiul cu bule este deja foarte iubit, la fel ca și ceaiul matcha. Dar vor intra pe piață și ceaiul japonez hojicha, michelagua făcut cu suc și condimente sau chiar băutura mexicană de orez, horchata.
Algele
Kombu, Wakamé et Nori sont toutes des algues Kombu, wakame și nori sunt toate alge cunoscute din bucătăria japoneză. Bine stabilit în Asia și în unele regiuni de coastă din întreaga lume, consumul de alge marine nu este încă foarte frecvent aici. Cu toate acestea, mai multe soiuri de alge există în râul Sf. Lawrence și ar beneficia de a fi descoperite și apreciate în 2023.