Iată câteva informații despre utilizarea produselor lactate în industria HoReCa:
- ponderea majoritară reprezentativă pentru piața de lactate este deținută de restaurante, cafenele, hoteluri, pensiuni, patiserii și cofetării;
- produsele lactate clean-label cu un conținut ridicat de proteine și cele cu un conținut scăzut de zahăr sunt din ce în ce mai mult pe val;
- produsele lactate pentru industria HoReCa sunt ambalate în gramaje mai mari decât cele obișnuite astfel încât costul final al produsului scade.
Am adresat câteva întrebări despre produse lactate folosite în domeniul HoReCa companiei Albalact, unul dintre cei mai importanți furnizori din România pe acest segment. Iată ce ne-au transmis:
Care sunt cele mai folosite/utilizate produse lactate din compania Dvs. care sunt adresate industriei HoReCa? Cât de diversificată este categoria de produse lactate care este destinată industriei HoReCa?
„Albalact, prin brandul său HoReCa Top, are o gamă specializată și completă de produse adresate HoReCa. Portofoliul HoReCa Top oferă unt, cașcaval clasic și afumat natural, mozzarella, telemea, brânză de vaci slabă și grasă, smântână slabă și grasă, iaurt natural. Produsele au fost dezvoltate cu atenție deosebită și resurse speciale, prin implicarea directă a clienților noștri, în special a chef-ilor, pentru a ne asigura că rețetele și calitatea corespund întocmai nevoilor lor. Portofoliul include și un produs vedetă – Bardezzi Professional lapte pentru cafea, care se adresează exclusiv pieței HoReCa. Bardezzi Professional lapte de 3,5% grăsime pentru cafea este o rețetă testată de barista și creată împreună cu specialiștii din domeniu. Are mai multă proteină pentru o spumă consistentă și de durată, cu granulație fină.
De asemenea, la nivelul Grupului Lactalis România, oferta de produse destinată industriei HoReCa mai include pe lângă HoReCa Top și Bardezzi Professional, care aparțin companiei Albalact, și LaDorna (lapte, frișcă, smântână pentru gătit) de la Dorna Lactate, dar și President și Galbani (brânzeturi), din portofoliul internațional al Grupului Lactalis.
Asigurarea unei distribuții naționale rapide, bine structurate, cu o acoperire de peste 90%, completează angajamentul Grupului Lactalis România ca furnizor eficient de produse lactate în HoReCa.”
Cum v-a afectat pandemia Covid producția de produse lactate destinate industriei HoReCa?
„Pandemia a însemnat pentru noi o readaptare la o dinamică diferită a pieței și a consumului de lactate, dar nu a fost vorba despre o schimbare de strategie. Această nouă dinamică în care am trăit doi ani de zile ne-a determinat să regândim anumite lansări de produse și portofoliul de produse. Desigur, cel mai afectat canal de vânzare din industria noastră a fost canalul HoReCa, iar acest lucru s-a văzut și în dinamica vânzărilor noastre.
Toate echipele din companiile de lactate care fac parte din grupul Lactalis România (Albalact, Covalact și Dorna Lactate) au fost foarte atente la aceste schimbări, ne-am adaptat alături de toți partenerii noștri, fie că au fost retaileri, colaboratori din comerțul tradițional sau din industria HoReCa. Cu partenerii din HoReCa putem afirma că am avut o abordare specială în prima perioadă de la izbucnirea pandemiei și am încercat să acordăm sprijin prin modul de lucru mai flexibil și orientat pe parteneriate de termen lung. Ținând cont de faptul că avem o sortimentație largă, în noua situație ne-am readaptat portofoliul HoReCa cu produse care s-au potrivit mai bine serviciilor de delivery.”
Care este ponderea reprezentativă pentru piața de lactate în industria HoReCa?
„Ponderea categoriilor în HoReCa nu a fost influențată de pandemie, ci doar volumul lor. Redeschiderea activității acestor locații HoReCa a influențat pozitiv în primul rând categoriile de bază, care au și cea mai mare pondere în categoria HoReCa – laptele, smântâna, brânzeturile. Noi lucrăm cu un număr mare de cafenele, astfel că ponderea cea mai mare pe segmentul HoReCa îl reprezintă laptele în cazul nostru.”