Ana Lugojana, de la o legendă locală, la un restaurant tradițional în Timișoara

Acest articol este despre tradiție, legende locale, transformarea unei pasiuni din copilărie într-un business, dar și despre amenajări HoReCa. Este povestea restaurantului Ana Lugojana din Timișoara, spusă chiar de către proprietarului localului, Octavian Batori.

„Conceptul Ana Lugojana s-a născut în Lugoj acum circa 70 de ani. În zona Lugojului există o legendă a hanului Ana Lugojana, han în care mama mea a și lucrat alături de inițiatorul hanului Ana Lugojana, la acea vreme, domnul Molnar. Având această idee de restaurant din copilăria mea, într-o anumită perioadă a vieții am intrat pe acest sector al serviciilor de catering, restaurante, și mi-am dorit întotdeauna să promovăm produsele noastre, ale zonei Banat și ale Lugojului, în special, câteva rețete tradiționale care s-ar putea omologa chiar și la instituțiile europene.”, ne-a mărturisit antreprenorul.

Și conceptul pe baza căruia a fost realizată amenajarea interioară a restaurantului a fost inspirat din aceeași poveste.

„La baza conceptului de design stă chiar hanul Ana Lugojana, han care a fost făcut dintr-un grajd al Imperiului Austro-Ungar. Plecând de la acest concept, echipa Trend Furniture s-a ocupat impecabil de execuția acestuia și a transformat visul nostru în realitate. Felul în care s-au ocupat de proiect, venind cu tot felul de propuneri și soluții pentru a-l îmbunătăți a fost peste așteptările noastre. Absolut toate ideile și dorințele noastre au fost transpuse în fapte, iar localul a ieșit așa cum ni l-am dorit.”, a mai subliniat Octavian Batori.

Roxana M., Trend Furniture: „Ana Lugojana este un proiect foarte drag mie. Îmi aduc și acum aminte de patina specială cu care au fost finisate toate produsele din lemn fie că vorbim de bar, placări scaune sau mese dar și de stofa cu motive tradiționale aleasă pentru a tapița canapelele modulare customizate.

E o onoare pentru mine să lucrez cu domnul Octavian Batori, un om extraordinar! Țin să-i mulțumesc, pe această cale, pentru că a avut și are încredere în experiența și expertiza noastră. Recompensa noastră cea mai mare este confirmarea așteptărilor clientului nostru și doresc să-l asigur că suntem în continuare alături de dânsul și îl vom ajuta cum știm noi mai bine.

După toată energia și resursele investite în amenajarea localului, inaugurarea propriu-zisă a avut loc în luna noiembrie 2019. Nimeni nu a anticipat ce urma să se declanșeze câteva luni mai târziu.

„Am avut localul deschis efectiv trei luni pline. În cele trei luni adică decembrie, ianuarie și februarie,  am ajuns la un trafic în local peste așteptările noastre inițiale. A mers foarte bine. În momentul decretării stării de urgență, a trebuit să închidem localul timp de 3 luni de zile. Nici în perioada stării de alertă nu ne-a fost mai ușor fiindcă nu exista permisiunea de a servi în local, de a dansa, de a socializa astfel că, toate aceste lucruri, ne-au redus enorm de mult activitatea.”, ne-a mai spus proprietarul.

Ca și celelalte afaceri din domeniul HoReCa, s-au îndreptat înspre zona de delivery:

 În perioada stării de alertă am trecut pe delivery. Partea de delivery s-a dezvoltat într-un ritm de creștere de 5-7% fiindcă a fost nevoie de timp să o dezvoltăm. Nu se poate să obții peste noapte aceleași venituri pe delivery ca și cele facturate în locație. Este un alt sector pe care noi îl cunoaștem foarte bine, pentru că suntem și în acest sector de ani de zile, dar nu eram cu Ana Lugojana.”

În plus, la menținerea companiei într-o situație stabilă au contribuit și contractele pe care le aveau anterior declanșării pandemiei cu anumite fabrici și birouri unde livrau mâncare. Însă, cel mai mult au resimțit impactul crizei sanitare pe care încă o traversăm prin prisma forței de muncă, o provocare pe care deja o regăsim ca element comun al multora dintre poveștilor de afaceri HoReCa pe care le-am spus în paginile acestei reviste.

Angajații au fost susținuți o perioadă de stat, iar după aceea, 80% dintre angajați s-au reorientat spre alte sectoare. Și astăzi avem anumiți angajați pe care ni-i dorim înapoi și totuși nu îi putem recupera pentru că nu își mai doresc să reintre în sectorul HoReCa.”

În acest context, planurile de viitor ale antreprenorului bănățean sunt:

„Dacă trece totul cu bine, singurul plan de viitor este să existăm ca și local. Acesta este visul nostru:  să existăm ca și local, să ne revedem cu oaspeții noștri, să ne bucurăm, să socializăm fără restricții.”, a concluzionat Octavian Batori.

Despre Trend Furniture

Trend Furniture este un furnizor de soluții de amenajări interioare, specializat în amenajări HoReCa. Este o companie 100% românească, prezentă pe piață de 18 ani, cu o echipă formată din consultanți specializați, designeri, proiectanți și ingineri de producție, echipă care creează concepte personalizate care generează o experiență unică pentru clientul final -consumatorul. Datorită plajei ample de specialiști, Trend Furniture este un furnizor complet, care oferă consiliere personalizată, producție custom, o varietate mare de produse și servicii de montaj. Trend Furniture oferă soluții de la A la Z clienților săi, avem o abordare 360 a proiectelor. Echipa Trend Furniture are experiență internațională. În fiecare an, circa o treime dintre proiectele realizate sunt în străinătate, în țări precum Olanda, Belgia și Luxemburg.