Luni, 20 Iulie 2020 12:27

Reorganizarea sau reinventarea afacerii în sectorul HoReCa

Specialiștii spun că nu cei mai puternici vor supraviețui acestei crize, ci aceea care vor fi dispuși să se adapteze mai ușor. Unele locații au răspuns la noile reglementări din domeniu prin simpla reașezare a meselor pe terasă, în timp ce altele au mers mai departe regândind compartimentarea spațiilor (în unele locații de pe litoral s-au scos geamurile sau pereții exteriori pentru ca spațiile să fie calificate drept terase). Serviciile de livrare la domiciliu, take-away, digitalizarea, online-ul sau aplicațiile mobile sunt alte domenii în care merită să investească proprietarii afacerilor care vor să facă parte din noul normal.

Mulți antreprenori din domeniu dețin deja un spațiu cu o poziționare strategică și o valoare comercială bună, dar cu o activitate limitată din cauza pandemiei. Aceștia pot lua în considerare noi nișe de afaceri care pot fi bune surse de profit, încercând modele de afaceri bine consacrate sau concepte noi pe piață care atrag consumatorii și îi disting față de concurență. Iată doar două exemple:

  • Automatul de clătite PopCake, o invenție SUA nouă în România, este o mașină impresionantă care prepară clătite americane proaspete cu o simplă apăsare de buton, la comanda clientului. Este atractivă pentru clienții de toate vârstele și oferă o experiență culinară unică, fiind ideală atât pentru hoteluri, în cadrul bufetelor, cât și în cafenele, terase sau afaceri tip street food. Detalii găsiți pe brutarul.ro/popcake

 483626bf9b173fda9016bf6acae67bd1 XL

  • Înghețata artizanală asigură poate cea mai rapidă cale de recuperare a investiției, fiind un produs cu o valoare adăugată ridicată. Cu utilaje și know-how potrivit, se prepară ușor, ieftin și rapid, iar marjele de profit sunt consistente. Puteți descoperi secretele gelateriei artizanale în cadrul unui curs dedicat programat pentru perioada 29-30 iulie 2020. 

 processed

Sectorul HoReCa trece poate prin cea mai dificilă perioadă din ultimele decenii, dar să nu uităm că vorbim de un domeniu esențial pentru economie și pentru societate. Revenirea sa nu este o chestiune de “dacă” ci de “când”, iar atunci când momentul va veni, fiecare afacere își va ocupa locul pe piață în funcție de cum a gestionat această perioadă și cât de bine s-a pregătit pentru “noul normal”.

 

 

Autor: Daniel Maior - redactor, revista Gastromedia

Republicarea conținutului website-ului www.gastromedia.ro este permisă în limita de 400 de caractere, cu precizarea sursei și inserarea unui link spre www.gastromedia.ro

 

 

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…