Miercuri, 14 Martie 2018 12:58

6 modalități prin care softul de retail poate îmbunătăți satisfacția clienților - partea I

soft

 

Înainte de explozia rețelelor sociale, majoritatea companiilor din retail se concentrau pe promovarea produselor și serviciilor proprii și pe crearea unui brand puternic care să atragă clienții. În prezent, explozia internetului face că focusul companiilor de retail să se mute pe satisfacția clienților și pe adoptarea unui angajament față de aceștia care să permită clienților să beneficieze de o experiență personalizată atât în magazinul clasic cât și în cel online. La acestea contribuie digitalizarea, un concept oferit de POS-urile și softurile dedicate, de generație nouă, care organizează și simplifică lucrurile. Scopul lor e acela de a aduce afacerile din retail cât mai aproape de asigurarea satisfacției clienților. Mai jos vă prezentăm 6 modalități prin care software-ul de retail poate crește gradul de satisfacție al clienților:

 

  1. Oferă clienților ceea ce își doresc:

O afacere în domeniul retail funcționează corespunzător dacă se bazează pe informații despre ce-și doresc clienții. Pare banal, dar de multe ori aprovizionarea stocurilor ține cont mai degrabă de preferințele managementului decât de cele ale cumpărătorilor. Un software de retail performant are abilitatea de a înregistra structurat informații despre clienți și de a accesa rapoarte ce segmentează clienții pe baza unui număr infinit de criterii: istoricul cumpărărilor, frecvența, perioada, sexul, vârsta, existența copiilor, starea civilă, mărime, culori, etc. Toate aceste informații care se stochează într-un soft de retail (de obicei legat de un ERP) pot determina trendurile de cumpărare, în timp real. Acest lucru poate oferi unui comerciant o perspectivă asupra a ceea ce trebuie să aibă la îndemână în ceea ce privește stocurile, în ce cantitate, în ce dimensiuni sau culori. De asemenea, un soft de retail legat de un sistem ERP poate face un necesar/estimare de stocuri - în funcție de vânzări, comenzi ale clienților sau trenduri - și să genereze comenzi de aprovizionare în mod automat către furnizori.

zhhh

Datele colectate prin utilizarea eficientă a softului de retail, controlul inventarului și schimbul de date cu furnizorul pot asigura că articolele care sunt în topul vânzărilor sunt întotdeauna la îndemână. Dacă un cumpărător nu găsește un obiect pe care îl vrea, probabil că va merge în altă parte.

  1. Micșorează timpul pe care un client îl petrece în fața caselor de marcat

Un software de retail are menirea să asigure viteză. Dacă vezi în fața casei de marcat, la rând mai mult de 5 persoane, cu siguranță primul instinct e acela de a abandona procesul de cumpărare și de a ieși din magazin. Softurile de retail competitive scad timpul pe care clienții îl petrec în fața caselor de marcat și înlătură erorile umane. Cele mai multe softuri de vânzare au posibilitatea de a lucra cu cititoare de coduri de bare pentru scanarea etichetelor. Ele asigură viteză și totodată mulțumirea clienților.

 

Articolul integral poate fi citit în ediţia februarie martie a revistei Gastromedia.

Republicarea conținutului website-ului www.gastromedia.ro este permisă în limita de 400 de caractere, cu precizarea sursei și inserarea unui link spre www.gastromedia.ro.

 

 

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…