Marți, 13 Iunie 2017 12:30

Aceeași și chiar mai mulți

După agitația primelor luni din an, în care sunt lansate noi produse, testate noi rețete și reamenajate spațiile de producție și de servire, după ce lucrurile sunt ”puse pe roate”, antreprenorii, managerii și marketerii pot să își îndrepte atenția asupra problemelor ”soft” ale afacerii lor.

Probabil cel mai scăpat din vizor în perioadele în care se lucrează intens în producție este tocmai clientul, capcana fiind de a perfecționa produsele, meniurile și locația și de a pierde din vedere însuși clientul.

Iată câteva exemple de campanii și acțiuni de marketing prin care să fidelizezi clienții existenți și să atragi alții noi:

1. Implicarea în viața comunității: Restaurantele fac parte din comunitatea locală, majoritatea clienților fiind din localitatea în care se află restaurantul. Așadar, pentru a atrage mai mulți dintre locuitori în restaurant, puteți organiza seri speciale pentru diferite grupuri de consumatori. Puteți face o seară dedicată artiștilor din oraș, care să își expună în restaurant lucrările sau să susțină un moment artistic sau să invitați un speaker care să atragă oamenii de afaceri pentru un workshop. Posibilitățile sunt nelimitate, iar un client care e mulțumit de un astfel de eveniment, cu siguranță va reveni.

OFLJG60

2. Fă uz de rețelele de socializare: Foarte puțini dintre clienții restaurantului/cafenelei/hotelului sunt nefamiliarizați cu rețelele de socializare, majoritatea dintre ei utilizându-le cu frecvență zilnică. O pagină de Facebook bine întreținută, cu strategie de comunicare și promovare a produselor și serviciilor oferite, poate crea în jurul afacerii o adevărată comunitate. Unde mai punem că fotografiile cu mâncare, un scurt video cu ”making of” sau testimoniale ale clienților pot face adevărate minuni.

3. Creează meniuri și pachete atractive: Majoritatea clienților nehotărâți au nevoie de ajutorul chelnerului pentru a alege ce urmează să servească. Iar dacă vorbim de ora prânzului într-o zi de lucru, cel mai bun lucru pe care îl poți face e să creezi deja meniuri și pachete predefinite. Totul merge ca pe roate, clienții sunt serviți rapid, iar restaurantul câștigă din prețul pachetului și creșterea randamentului. Mai mult, comunicate corespunzător, aceste meniuri pot chiar atrage noi clienți.
1832


4. Programe de loializare: Deja sunt cunoscute și la îndemână sistemele de fidelizare cu puncte, ștampile sau alte tokenuri care se acordă clienților după fiecare achiziție și care, după un anumit prag, se transformă în produse sau reduceri de preț. Complementar, pentru a adăuga și o parte de atragere de clienți pentru restaurant, se poate crește valoarea punctelor sau a premiilor obținute, după fiecare client nou adus în restaurant de către clientul existent.


Citiți continuarea articolului în următoarea ediție a revistei Gastromedia. Pentru comenzi și abonamente sunați la 0266 219 392 sau scrieți-ne pe Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…